Atribuții SFFJRPR în ceea ce privește relațiile publice, registratura:
- primește, înregistrează, se îngrijește de rezolvarea petițiilor și expediază răspunsurile către petiționari;
- înaintează petițiile înregistrate către compartimentele de specialitate, în funcție de obiectul acestora, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului;
- este obligată să urmărească soluționarea și redactarea în termen a răspunsului;
- este responsabilă cu expedierea răspunsului către petiționar, se îngrijește și de clasarea și arhivarea petițiilor;
- asigură îndrumarea și direcționarea solicitanților către compartimentele care sunt îndreptățite a rezolva problemele acestora;
- oferă relații celor interesați despre modul de funcționare a compartimentelor funcționale, programul de lucru cu publicul și orice alte date cerute de solicitanți;
- selectează, îndosariază și predă la arhiva instituției toate documentele create la nivelul compartimentului;
- asigură buna funcționare a centralei telefonice și a legăturilor telefonice în interior și exterior;
- primește și distribuie corespondența înregistrată în registrele de intrare-ieșire, pe baza rezoluției data de conducerea instituției;
- asigură procurarea și gestiunea timbrelor poștale necesare corespondenței instituției;
- gestionează și folosește ștampilele instituției care i-au fost date în primire;
- operează, scanează și înregistrează corespondența și documentele primite spre expediere pe calculator (din momentul în care se va achiziționa un program);
- primește, transmite și gestionează corespondența prin fax;
- asigură la solicitarea conducerii acțiuni de protocol;
- asigură integritatea și securitatea datelor fizice și electronice din documentele și lucrările efectuate;
- asigură rezolvarea solicitărilor privind informațiile de interes public și organizarea și funcționarea punctului de informare-documentare;
- primește solicitările privind informațiile de interes public;
- în cazul solicitării verbale a solicitării furnizează informația pe loc, dată este posibil, și îndrumă solicitantul să adreseze o cerere în scris;
- Înregistrează cererile formulate în scris pe suport de hârtie sau electronic și eliberează solicitantului o confirmare scrisă conținând data și numărul de înregistrare a cererii
- realizează evaluarea primară a solicitării și asigură de îndată, dar nu mai târziu de 5 zile, informarea solicitantului despre acest lucru, precum și sursa unde informația solicitată poate fi găsită;
- în cazul în care informația solicitată nu trebuie comunicată din oficiu, transmite solicitarea structurilor competente din cadrul Primăriei oraș Băicoi;
- în cazul în care informația solicitată este identificată ca fiind exceptată de la accesul liber la informație, asigură, în termen de 5 zile de la înregistrare, informarea solicitantului despre acest lucru;
- primește de la structurile competente din cadrul Primăriei răspunsul la solicitarea primită și redactează răspunsul către solicitant împreună cu informația de interes public sau cu motivația întârzierii ori a respingerii solicitării, în condițiile legii;
- în cazul în care solicitarea nu se încadrează în competențele instituției sau autorității publice, în termen de 5 zile de la primire, structurile sau persoanele responsabile de informarea publică directă transmit solicitarea către instituțiile sau autoritățile competente și informează solicitantul despre aceasta;
- ține evidența răspunsurilor și a chitanțelor remise de solicitanți privind plata costurilor de copiere a materialelor solicitate;
- realizează organizarea și funcționarea punctului de informare-documentare, după cum urmează:
a) asigură publicarea buletinului informativ al instituției publice, care va cuprinde informațiile de interes public comunicate din oficiu, prevăzute la 5 din Legea nr. 544/2001;
b) asigură publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a II-a, a raportului de activitate al autorității sau instituției publice;
c) asigură disponibilitatea în format scris (la avizier, sub formă de broșuri sau electronic - dischete, CD, pagină de internet) a informațiilor comunicate din oficiu, prevăzute la 5 din Legea nr. 544/2001;
d) organizează în cadrul punctului de informare-documentare al instituției accesul publicului la informațiile furnizate din oficiu;
- întocmește anual un raport privind accesul la informațiile de interes public adresat Primarului orașului Băicoi, după care este făcut public;
- furnizează ziariștilor, prompt și complet, orice informație de interes public care privește activitatea instituției publice pe care o reprezintă;
- acordă fără discriminare, în termen de cel mult două zile de la înregistrare, acreditarea ziariștilor și a reprezentanților mijloacelor de informare în masă;
- informează în timp util și asigură accesul ziariștilor la activitățile și acțiunile de interes public organizate de instituția sau autoritatea publică;
- asigură, periodic sau de fiecare dată când activitatea instituției ori a autorității publice prezintă un interes public imediat, difuzarea de comunicate, informări de presă, organizarea de conferințe de presă, interviuri sau briefinguri;
- difuzează ziariștilor dosare de presă legate de evenimente sau de activități ale instituției publice;
- nu refuză și nu retrage acreditarea unui ziarist decât numai pentru fapte care împiedică desfășurarea normală a activității instituției publice și care nu privesc opiniile exprimate în presă de respectivul ziarist;
- oferă informațiile de interes public conform procedurii și în termenele prevăzute de lege;
- asigură accesul publicului la informațiile furnizate din oficiu în cadrul punctului de informare (scris, telefonic, verbal și poștă electronică) și documentare;
- identifică și actualizează informațiile de interes public care sunt exceptate de la accesul liber potrivit legii;
- repartizarea pe compartimente de specialitate și urmărirea expedierii petițiilor în termen legal;
- participarea la audiențele ținute de primar (notarea problemelor și urmărirea rezolvării acestora);
- atribuții specifice Sistemului de control managerial conf. O.M.F.P. nr.946/2005, republicat, completat și modificat.